به مناسبت روز جهانی کار و کارگر مصاحبه ای با مدیر عامل شرکت اتحاد لنت در محل شرکت انجام گردید که متن کامل آن به شرح ذیل می باشد:

ضمن سلام وعرض تبریک روز جهانی کاروکارگر و تشکر از اینکه وقت خودتونو در اختیار ما قرار دادید در ابتدا مختصری از گروه صنعتی اتحاد برامون بگید: در ابتدا جا داره روز جهانی کار و کارگر رو تبریک بگم به پرسنل زحمتکش شرکت اتحاد لنت. اما در مورد گروه صنعتی اتحاد موتور؛ شرکت اتحاد موتور از سال ۶۱ با تولید بخاری پیکان کار خود را شروع کرد و در مراحل بعدی دانش آن از تایوان و فرانسه توسط شرکت به دستیابی رسید، سپس به تبع آن سایر شرکت ها به فراخور زمان تاسیس شدند که در دهۀ اخیر با توسعه چشم گیری که داشته تبدیل به یک گروه صنعتی شده است.

آیا از همان ابتدا با هدف تبدیل شدن به یک گروه صنعتی فعال و بنام کار خود را شروع کردند؟ قطعا این گروه صنعتی از ابتدای کار با چشم انداز پیشرفت و تبدیل شدن به یک گروه صنعتی در سطح بالا فعالیت خود را شروع کرد که هم اکنون ۱۲ شرکت فعال دارد و همچنان در حال توسعه می باشد.

چرا تولید لنت را انتخاب کردید ؟ در مراحل توسعه گروه اتحاد و توجه به نیاز کشور و همچنین استراتژیک بودن این محصول در سطح خودروسازها و سطح بازار می توانند عوامل موثر در انتخاب لنت باشد و به نظر من یک انتخاب خوب بوده است.

در مورد شرکت اتحاد لنت پیشرو صنعت بگید چه زمانی کار خودش را شروع کرد؟ پروژه اتحاد لنت از سال ۸۹ کار خودش را شروع کرد و توانست ظرف ۲ سال خود را به مرحله تولید برساند که این در یک کار صنعتی، یک موفقیت بزرگ می باشد. همچنین شرکت توانست در مدت ۲ سال سهم خود را در بازار مناسب کند که این سیر صعودی تا به اینجا توانسته شرکا را خشنود نگه دارد.نیاز کشور فراتر از تولید هم اکنون است و ظرفیت بیشتری وجو دارد برای تولید لنت؛ هنوز این صنعت در ایران قابل توسعه است و هنوز دانش آن بومی سازی نشده است بخصوص در زمینه پودر بومی سازی نشده است که در سالهای آتی یکی از برنامه های اصلی ما می‌باشد. ما در این چند سال توانستیم سهم خوبی از خودروسازان ایساکو و سایپایدک را بدست آوریم و پیش بینی میکنیم که در آیندۀ بسیار نزدیک سهم خوبی از بازار را به خودمان اختصاص دهیم.

در حال حاضر لنت‌های دیسکی تمام خودروهای سواری داخل کشور را تولید میکنیم و در صدد توسعه سبد محصولات خودمان نیز هستیم.

داشتن سهم بازار مناسب ملزم به داشتن تعهد در قبال مشتری میباشد در این زمینه چه اقداماتی انجام دادید؟ ۳چیز در قبال مشتری نهایی بسیار مهم میباشد ۱-قیمت ۲-کیفیت ۳-سرویس‌دهی.  پشتیبانی خوب مشتری از نظر اینکه مشکلات آنها را بشنویم و اقدام مناسب درجهت رفع مشکل انجام دهیم و پاسخگو مشکلات احتمالی باشیم در دستور کار ما بوده است. در زمینۀ کیفیت ما ثابت شده هستیم، در زمینۀ قیمت چون کیفیت محصولات ما در سطح بالایی می‌باشد قیمت محصول ما نسبت به محصولات با کیفیت پایین به تناسب بیشتر می‌باشدولی در صدد این نیز هستیم که با سیاست جدید بتوانیم با مدیریت هزینه یک شرایط معقول با حفظ کیفیت ایجاد نماییم. در بحث سرویس‌دهی در حال راه اندازی شبکه های فروش تخصصی هستیم تا بتوانیم مدیریت خوبی در سرویس‌دهی به مشتریان نهایی داشته باشیم.

خودروسازان بدهی زیادی به قطعه‌سازان دارند وضعیت شما چگونه است؟ همچنین شرایط جدیدی برای خودروسازان در ماه‌های اخیر بوجود آمده در این زمینه چه برنامه‌هایی دارید؟ در ایران سخت‌ترین کار تولید است و بزرگترین کار خیر تولید و ایجاد شغل می‌باشد.مشکلات متعددی  داریم؛ سطوح پایین و میانی کارخانه از شرایط مالی کلان شرکت کمتر در جریان هستند ولی واقعا تأمین وجه مالی در سازمان کار سختی است. مدیریت مالی تشکیلات، حفظ تولید که بتواند کارخانه را سرپا نگه دارد کار سختی می‌باشد.در حال حاضر خودروسازان چالش دارند شرایط و رقبای سختی دارند سرمایه گذاران آنها تحت ریسک هستند. طلبها چند ماه است که وجود دارد حقیقتا تأمین وجه مالی از دغدغه‌های بزرگ است که گروه اتحاد توانسته است با مدیریت خوب در این زمینه عملکرد مناسبی داشته باشد. هیچگاه نشده است در پرداخت حقوق کارکنانش تأخیری وجود داشته باشد و همیشه کارگر را مد نظر و در اولویت قرار داده است.

در برنامه های ما سعی میکنیم بازار صادراتی را برای خودمان بوجود آوریم و همچنین تلاش میکنیم خودمان را در بازار حفظ کنیم بهرحال فضای جدیدی بوجود آمده اگر این فضا حفظ شود رقابت سخت‌تر وتخصصی‌تر  می‌شود و شرکتهایی که قوی هستند و می توانند خودشان را حفظ کنند و برنامه داشته باشند می‌توانند موفق شوند.

سال ۹۵ را برای اتحاد لنت چگونه می بینید؟ چشم انداز شرکت در سالهای آتی چگونه است؟ سال ۹۵ را بد نمیبینم با اینکه مشکلات مالی دائم در یکی دو ماه اخیر وجود داشته ولی پیش بینی من برای اتحاد لنت چون در مسیر رشد است حتما امسال هم روال رشد را خواهد داشت و سهم بیشتری را در بازار خواهد داشت.فکر میکنم امسال نقطه عطف شکوفایی شرکت اتحاد لنت باشد.

شرایط آینده شرکت وابسته به شرایط جامعه و اقتصاد و مسائل بین‌الملل می‌باشد. فکر میکنم اتحاد لنت یکی از شرکتهایی هست که می‌تواند خودش را در بازار حفظ کند چون ساختار و پایه و اساس مناسبی دارد.

صحبت پایانی: مجددا روز کارگر را تبریک میگویم بخصوص کارگران زحمتکش اتحاد لنت، بهرحال یک قسمت سنگین کار و قسمت اجرایی کار با این لایۀ شرکت است ما همیشه سعی کردیم آنها را در مسائلمان در اولویت قرار دهیم فکر میکنم خود دوستان هم همین نظر را داشته باشند. به نظر من باید بصورت کلی کارگران را حمایت کرد نه اینکه در یک روز خاص حمایت شوند. چیزی که مشخص است برای پرسنل ارزش قائل هستیم، مسائل آنها را می‌بینیم و سعی در این داریم بصورت برنده برنده فعالیت کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *